Våra klunkar

Jag sitter på min kammare. Kaffet ryker hett från muggen, som egentligen är ett glas. Jag har prioriterat bort disken igen. Livet är fullt av möjligheter, som Ole sa.
Jag har slutat sippa, jag är för cool för att lugnt surpla i mig stekhett kaffe. Jag klunkar. Hur ont det gör i halsen, tungan som blir oanvändbar flera dagar efteråt. Det spelar ingen roll, dryck ska drickas snabbt, hur kallt, varmt, kolsyrigt eller äckligt det må vara. I ett svep bara. Klunk.

En sak man märker när snön tinar bort är att det är fantastiskt mycket kottar i år.
Man ser det på tallarna också, det kommer bli ett riktigt "kott-år" i år.

Visst blir man häpen när min kollega Marx gör två inlägg i rad med så kort tid emellan, jag hoppas ni hinner med att läsa allt som händer i våra liv!

Missunnsamhet är en dålig egenskap. Kommunism är en bra. Därför behöver vi bli fler kommunister.
Jag har länge funderat på hur samhället skulle se ut om människor slutade tävla om hur mycket pengar var och en kan tjäna, utan istället började fundera och agera efter hur mycket vi kan bidra med till samhället. Var och en får pengar efter ett behov som staten väljer. Staten sitter med färsk statistik från råd och rön om hur mycket Skattebetalare Svensson behöver för att med sin partner och två barn ska kunna leva drägligt. Varför ska människan tävla om att lägga pengar på hög, som Jesus sa: Saligare att ge än att få. Varför vi nu ska blanda in Jesus i detta, han tror vi väl ändå inte på.

Nä, nu tar vi påtår! Passa bordet så det inte blir fläckar.
Dagens tips: Använd underlägg för allas trevnad.
/Niklas aka Vänstervinden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0