Tiden är lös

Första maj-tågsaura. Det önskar jag att jag hade. För att nå dit måste jag svida om till min brunaste skjorta och ta ut mina fjantiga örhängen ur nyllet. Första maj är trots allt en fantastiskt viktig händelse för oss på jaglevermedenman.blogg.se. Kampen mot klasser kan ibland kännas evig. Men håll era huvuden högt, kamrater - en dag når vi ända fram. Det enda eviga är just första maj. Tidlöst.

Därför ska vi i dag tala om konsten att vara tidlös. Den är förunnad få ting. Här är en lista på saker som lever för alltid.

1. Hockeyfrillor. Blonda och långa.

2. Mjölvita prasselbrallor.
Funkar i alla lägen i livet. När jag tog examen från grundskolan bar jag molnvita prasslare. Alla RnB-fantaster har någon gång under veckan pösiga, vita byxor på sig. Kör.

3. Redovisa falsk statistik i ansiktet på andra människor.
Du vinner och det enda din motståndare kan göra är att slänga tillbaks påhittade siffror i ditt tryne. Tar aldrig slut. Alla blir glada.

4. Citera Björn Ranelid.
"Från stranden jag till stranden du - i havet vi" eller "om kvinnan säger nej till mannens säd i 60 år så dör mänskligheten ut". Ranelids kaviarorangea nuna påminner mig om solarietrenden. Den lever i dag lika mycket som Darin Zanyars "Money for nothing" tog Sverige med storm under ett tidigt 2000-tal.

Sist men inte minst:
5. Brasse från Fem myror är fler än fyra elefanter. Knarkarnamnens urmoder. Hur ska det någonsin kunna bli förlegat? Brasse är ett klassiskt knarkarnamn som aldrig slår fel. Vad ska din nyfödde, ortodoxkatolska son heta? Brasse så klart.

brass i lien
BRASSE. Har Brasse Brännström någonsin besökt Brasilien? Där har man tydligen brass i lien.


Jag tar medicin för att hålla mig vaken.
/Max aka Prassel


Kommentarer
Postat av: ~ L I N N ~

Tack eheh !

Jofan jag lever så dumt att klaga :D Själv då?

2012-05-06 @ 22:03:00
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Husse

Nu vill jag att du lämnar den här bloggen och aldrig mer kommer tillbaka.

2012-05-07 @ 16:00:41
Postat av: Xabi

Du är bannad från den här bloggen med omedelbar verkan! Avgå!

2012-05-07 @ 21:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0