Mitt liv som okundig

Nej, låt oss bli lite existentiella igen. Ingen tycker att det är roligt. Men det måste göras.

Jag är en mycket enkel man. Allt jag behöver är en skrubb, en vattenkran och tillgång till gangsterrapp.
Allt detta bottnar någonstans i en tidig och aningen pervers fascination för And1 Mixtape (se videon).
Tro det eller ej.

Jag skulle vilja säga att min tillvaro är en enda lång And1 Mixtape. ALLT jag gör är på något vis sprunget ur en sinnesblåsande tunnling som Alimoe gjorde för tio år sedan.

Hur gör du för att din skolbussentrance ska bli så fet som möjligt? Mycket enkelt
.
Släng på dig dina mäktigaste hörlurar, låt din söderbaserade, amerikanska hiphopmusik omfamna bussens innandöme med ljudet på hörselskadenivå och gunga sakta fram till din plats. Denna bedrägligt enkla, men ändå eleganta, procedur bör genomföras med en dryg decimeters häng på dina byxor samt ögonen halvstängda i en sorts form av tyst demonstration mot vårt alliansstyrda samhälle.

Där har ni min gymnasietid sammanfattad i två alldeles för långa meningar. Och då har jag inte ens berättat om lustresan från busstationen till skolan. Men det tar vi en annan gång.

Ni får tycka att jag är blott en kund i vår kapitalistiska värld. En konsument som bidrar till synonymerna ondska och högerpolitik. Jag hävdar den raka motsatsen. Jag har faktiskt bara har betalat för en av alla And1 Mixtapes - resten har jag tankat ner från otaliga torrentsidor. Ännu en tyst demonstration från min sida.

Nu säger jag som Ingvar Oldsberg en gång sade: Här är mitt liv. Fast ditt då. Även om det nu är mitt.



/Max aka Okund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0