Vårt nya synsätt

Kamrater.

Jag vet inte hur jag med ord kan berätta denna historia som jag nu skulle vilja dela med mig av.
Jag ska göra ett försök.

Reaktioner skapades när jag var ute och åkte i min ford häromdagen. Jag noterade att busshållplatserna har tapetserats om i närheten av där jag bor. Utvärderade inte mer om det.
När jag sedan samma kväll satt och läste nummer 12 av Bröllopsguiden som jag åter igen fick syn på samma reklam. Jag bläddrade vidare och insåg att artikeln om Förbud mot Burka, skriven av Björk Janlund var mer intressant.
Några timmar senare precis innan sängdags satt jag och sköljde munnen med päronsaft samtidigt som jag underhöll mig på videoklippsidan Youtube.

Vem bryr sig, är det en bra reklamrubrik?



Sen när behöver det svenska försvaret lägga miljoner av budgeten på reklam? Vad vinner försvarsmakten på att göra reklam för sin verksamhet på internetflugan Youtube? Tror dom att någon halvfet, chipsätande, oidrottande datanörd känner att "Ja, jag ska söka till att bli militär!".
Lysande idé! Sverige kommer om fem-tio år försvaras av ett gäng tjocka chipsmongon utan kondis. Smart Sten Tolgfors!

Svenska försvarsmakten ska inte lägga ut en enda krona på reklam! Ett bra jobb är den bästa reklamen som finns, och vi har inte haft krig på över 200 år! Något rätt har försvaret gjort under den tiden.

Jag menar inte att vi ska ha allmän värnplikt istället för att lägga pengar på reklam, jag menar bara att de som känner att de vill utsätta sina kroppar och sitt liv för misshandel förmodligen hittar till försvarsmaktens hemsida. Alternativt kan försvarsmakten annonsera på SVTs "Anslagstavlan". Det kostar förmodligen ingenting.

När vi ändå är inne på reklam så tycker jag det mesta har gått för långt. Max hyllningsreklam till Fredrik och Anders momssänkning vet jag väl inte riktigt om jag är ett stort fan av. Jag förstår att många företag i skräpmatbranschen är väldigt blåa, ingen gillar att betala höga skatter och avgifter, men låt moderaterna sköta sin egen marknadsföreing. Annars tycker jag vi kan dra in på de ofantligt höga partistöden som vi stackars skattebetalare skänker till varje riksdagsparti.

Stoppa kommersialismen så fort det går!

/Niklas aka landsfader P-AH

Kommentarer
Postat av: Karl M

Jag rörs till tårar!



"Historien om alla hittillsvarande samhällen är historien om klasskamp"

2012-03-29 @ 12:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0