Repetition är all kunskaps moder

Ropen skalla sporthall åt alla, sa Hasse för en herrans massa år sen.
Kommer ni ihåg det?
Örnässkolan skulle få en ny sporthall lovad Kalle P, vår borgmästare.
Nu står den där, på skolgården. En underbart vacker, grå betong och några enstaka fönster på ena sidan. Jag vet inte om jag med ord kan beskriva hur fantastiskt ful den är.
Men dom säger att det är insidan som räknas.



Häromdagen var Stefan Löfwen på SVTs Hübinette. Vilken ledare sossarna har fått. Han är låångt ifrån den idiot Håkan Bajsholt var (jag är nöjd över det ordet jag just hittade på).

Såhär innan hemgång från arbetsplatsen kan det vara skönt att surfa runt på internet. Har hört att det ska vara kul.
Om ni ska på någon dejt i helgen med någon kille eller tjej som ni tror att ni tycker mycket om så har jag några filmtips till er för att göra kvällen så speciell den kan bli:

Tillbaka till framtiden
Tillbaka till framtiden II
Tillbaka till framtiden III
Varning Jönssonligan
Jönssonligan får guldfeber
Jönssonligan på Mallorca
The Mask

Låt dessa filmer rulla på en halvrisig VHS-spelare ikopplad i en lagomt liten tjock-TV, där har ni iallafall mina två kvällar denna helg.

Väl mött.

/Niklas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0