Men för livet och mening med livet

Ungdomar. Igår var det premiär för nya Aktuellt.
Slog på TV:n 23 minuter in i programmet och såg till min förskräckelse att Carin Jämtin satt i studion och intervjuades. Som tur var tog intervjun slut ungefär direkt jag slog på, tack Jon.

Jag skulle vilja passa på att hylla en stor person. Inte någon politiker, idrottsman eller fredsmäklare. En person som väldigt sällan får särskilt stora rubriker, men dock en person som väldigt ofta förmedlar stora rubriker.

Ni tror säkert att det är Stefan Löfwen, Anders Borg, Ingvar Oldsberg eller någon annan stor man. Om inte annat hoppas ni säkert på det. Så är inte fallet. Jag skulle vilja hylla världens bästa nyhetsuppläsare:
Claes Elfsberg!

Bara det att han stavar sitt namn på det udda sättet ClaEs. Hur kan man stava ClaEs med ett "C"? I övrigt gillar jag C:n. Hade min mor fått bestämma hade jag förmodligen hetat något liknande, iallafall i efternamn. hela familjen förmodligen. Som tur är får inte min mor bestämma särskilt mycket, vem vet hur saker och ting hade sett ut då. Alla i familjen hade ätit och tyckt om fiskbullar!! Kan ni tänka er?!
Som tur är avskyr jag fiskbullar och förstår inte hur människor kan äta denna vidriga maträtt.

Claes Elfsberg får en hyllning av mig genom ett klipp från den fantastiska TV-serien Anders & Måns. Titta och njut.





/Niklas


Kommentarer
Postat av: Fisken

Rikard Palm - legend.

2012-03-06 @ 18:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0