Årets sämsta år

Trots bloggstrejken slår jaglevermedenman.blogg.se nya rekord varje dag.
Tro det eller ej. Men det finns en publik där ute som ständigt hungrar efter det senaste från Norrbottens okrönta knarkkungar.

Därför känns det inte mer än rätt att dunka iväg en fråga/svar-attack till mig själv. Denna blogg jobbar efter en välutformad utbud och efterfrågan-modell. Detta är vad läsarna vill ha.

Vad är nytt?
Jo, året så klart. 2012 är här och det kommer med allra största säkerhet att bli ett av de sämsta jordsnurren på länge.

Varför?
Tillåt mig att punkta upp varför 2012 lär bli ett uselhetens kokande inferno. Vi kör: 

1. Faktura.  I början av december lekte mitt liv. Jag visste att julafton var nära. Jag visste att ett jullov stundade runt hörnet. Och jag visste att jag skulle spendera onödigt mycket pengar i sann Lyxfällandeltagarmanér. Precis så blev det också.
Men nu, en och en halv månad senare, känns det inte alls lika kul längre.
Den där "beställ nu - betala i februari-överenskommelsen" kändes som Guds påfund i december. I dagsläget känns det också som Guds påfund (let's be real - det är genialiskt). Men jag gruvar mig över att punga ut slantarna för de åtta plaggen jag beställde. Och jag kan med säkerhet säga att jag kommer göra exakt samma sak om några månader.

2. Jordens undergång. Precis. You heard it here first(?). Tellus medlemsskap i klubb universum kommer att upphöra detta år. Precis som alla mina drömmar om ett ståtligt helskägg gjorde för några dagar sedan.

3. Inget helskägg. Som jag nämnde i raderna ovanför har jag konstaterat ett faktum som många kommer blunda för. Jag kan inte odla ett ordentligt helskägg. Den stora massan påstår nog att jag redan har helskägg. But I beg to differ. Ett helskägg är inte bara något som pryder ett ansikte. Nej, det är en livsstil och framför allt en helkroppsprydnad. Från topp till tå ska din lekamen dekoreras av en hårväxt som skulle kunna vara från ett annat solsystem. Titta på Chewbacca. Där har svenska män en hel del att lära.
Nils Gjörup är en annan förebild när det kommer till kroppsbehåring. Men han är dansk.

Vad blir då det absolut sämsta med 2012?
Enkelt. Mia Skäringer. Och nej mamma, jag tänker inte be om ursäkt för den åsikten.

/Max aka The Provider




Kommentarer
Postat av: Kosmos

jag hatar oxå Mia Skäringer

2012-01-18 @ 13:57:11
Postat av: Anonym

Tänk på att inte bara Mia utan även mamma blir ledsen nu...

2012-01-18 @ 14:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0