En sosse har fötts

Eftersom Max är världssämst på att uppdatera så tar jag saken i egna händer.

Jag har gått en kurs i konflikthantering - att förebygga konflikter. Där fick jag lära mig att man inte ska skriva saker om någon i bloggar utan att först berätta för personen att den ska nämnas i bloggen.

Jag har inte sagt till Max att han är världssämst på att uppdatera, så när han nu slår upp sidan och läser detta inlägg kommer han förmodligen ringa mig och säga att jag minsann inte heller är så djävla bra.

Vad tror ni?

Sanningen är den att jag inte har gått någon kurs i konflikthantering, men om det skulle finnas någon så är det inte omöjligt att detta skulle tas upp. Många onödiga interna stridigheter beror oftast på brist i kommunikation mellan människor. Om en människa är arg för att den inte fått veta något om en specifik händelse så kan det bero på att människan i fråga inte har hunnit läsa mailen. Lyft telefonaset och ring!

Den orala kommunikationen är ALLTID den bästa, inga undantag! Mail är bra, men för att undvika konflikter och missförstånd: Prata med människor.

Nu ska ni få se en bild som jag inte fotograferat, tänkte att det kunde vara roligt istället för all text, det är ju trots allt jobbigt att läsa.

Mikael Styrman, Tornedalens starke man

"Undrar om min vikt ökar om jag äter jättemycket mat och slutar träna"
- Anonym

/Xabi Alonso

Kommentarer
Postat av: Fisken

No offense, men ni är förbannat jävla dåliga på att uppdatera er blogg.

2012-02-03 @ 18:00:28
Postat av: Xabi A

Jag vet! Jag lägger all skuld på max!

2012-02-03 @ 19:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0