Vårt samhällsengagemang

Tillsammans gräver vi en tunnel mot jordens mittpunkt.
Tillsammans klättrar vi på duvor mot solen.
Tillsammans arbetar vi för glädje och gemenskap.
Tillsammans är vi starka.
Tillsammans skapar vi.

Glädje är ett nyckelord. Människor ska vara glada. Frågan som dyker upp: hur skapar man glädje hos mänskligheten?
Är det kanske genom att ge människor pengar? Smutsiga mutor? Nej! Vi måste radera bort detta ständiga rop och suktan efter pengar från våra nära och kära! Nog måste vi väl kunna bli glada även om inte alla ger oss pengar? Är det allmänhetens åsikt, eller kräver vi pengar utav våra medmänniskor för att känna glädje?

Jag är av den åsikten att människor inte kan köpa glädje. Glädje får man så länge man ger. Tycker ni att det dröjer länge mellan gångerna har jag dagens ordtips: Tålamod.

Glädje kanske skapar tålamod? Skapar tålamod glädje?

Jag satt och pimplade på isen för några år sedan. Renskinn, frisk luft, familj, solsken, you name it. Allt var upplagt för en glädjens dag. Tror ni jag kände glädje? Jag hade inte arbetat upp mitt tålamod, pimpelglädjen var med andra ord inte på topp av den enkla anledningen.

Nu tänker vi långsiktigt. Tillsammans kan vi ändra på samhället.
Tillsammans kan vi förstöra marknadsekonomin!
Tålamod kamrater!

Håll till godo!

Här står Kim Larsen med sitt Gasolin och är tillsammans. Tror ni de känner glädje?

/Niklas



Kommentarer
Postat av: Husse

Kim Larsen är mörk i sinnet.

2012-04-30 @ 16:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0