Vår tid

Eller vårtid? Vem vet vad som egentligen är på gång i detta inlägg. Man kan aldrig vara helt säker.

Kamrater.
För en tid sedan såg jag för första gången under mina 20 år och åtta månader långa liv ett helt avsnitt av Landet runt. Ett intressant program med roliga sekvenser, underhållande intervjuer och härliga inslag. Särskilt gillade jag då tittarna har skickat in bilder på lustigheter som kanske inte alltid är rätt. Väldigt kul.

Må de härskande klasserna darra - här kommer vi!

Vilket håll ska vi gå, är den ständiga frågan jag får. Åt vänster såklart!

Tillsammans är ett ord som är väldigt underskattat. Tillsammans. Detta helt otroligt användbara ord används inte lika ofta som man tycker att det borde användas.
Hur kommer detta sig?
Är det kanske för att vi inte klarar av att leva upp till det?
Är det för att vi inte förstår dess innebörd?
Är människor inte tillsammans lika mycket som man var förut?
Är människor mer för sig själv, rent utav ensamma?
Är vi människor dumma i huvudet?

Klura på dessa frågeställningar, jag vet svaren.

"Det är inte människornas medvetande som bestämmer deras vara utan tvärtom deras samhälleliga vara som bestämmer deras medvetande."

Väl mött.

/Niklas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0