Yeah, that's a neck beard

Folk kallar mig för fullärd.
Visst, det kan jag väl gå med på. Men jag kan också tycka att det är något av en underdrift.
Låt oss göra denna text till ett motsägelsernas inlägg. Det lyckas vi med på bästa sätt genom att lista det tyngsta och viktigaste som jag lärt mig sedan mitt livs husvagn stannat för pisspaus i staden där älven möter havet.
Ett, två, tre, Steelers:

* Hårdbrödmackorna verkar smaka ungefär likadant i Kalix som i Luleå. Jag var en aning osäker om denna punkt skulle lyckas kvala in på listan. Det slutade med att jag blundade, pekade och vann. Och nu sitter jag här med byxorna vid knäskålarna och lysknappen säkert två meter bort. Slutsats:
Jag sover nog med taklampan tänd i natt.

* Det är bra att ha tillgång till internet på rummet. Då kan man surfa in på olika internetsidor med hjälp av sin dator, plugga, hålla sig uppdaterad och så vidare. Just nu måste jag sitta på en alldeles för låg stol vid min diskho i hallen och smyga på ett nätverk som inte ens är mitt. Det är varken ergonomiskt eller praktiskt. Men jag vill ändå poängtera att det äger.

* Chips odlas med fördel under sängar. Det är tydligen det bäst anpassade klimatet i världen. För allt.
Andra saker som växer bra i närheten av din sängkammare är hundar, pengar, biceps, hår och julmust.

* Kjerstin Dellert är bland det bästa som Sverige fått fram de senaste 100 åren. Hennes tolkning av Musette i Bohème på Stockholmsoperan 1952 är en tidslös tidslös klassiker. En sådan röstkontroll och karisma kommer jag nog aldrig att få uppleva igen.





Så tappa inte hakorna om jag kommer ut från Allstars herrtoalett med ett leende från öra till öra och en hals som kliar som aldrig förr. Just det.

Samma gamla lort - annan ort.
Nu ska jag vänta tills glödlampan tar slut så att det blir lättare att sova. Jag kan bara hoppas att det inte är en lågenergilampa.

/Max aka Huselius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0