Ja Gertrud, jag ser kyrkan

Aftonbladet ryktas Kim Källström få guldbollen i år. Det är ju helt otroligt, hur kan man blunda så för Anders Svenssons insatser i lands- och klubblag. Ofattbart om ni frågar mig.

Det finns mycket annat skit som det ryktas om i Aftonbladet. Denna Ukrainska 91-åring som utvisas, ni får ursäkta mitt okänsliga sätt att formulera mig på, men enligt denna fantastiska kvällstidning är att utvisa henne lika med att döma henne till döden. Vad är medelåldern i Sverige för kvinnor, 79?
Min gissning är att den inte är högre i Ukraina... Hon och alla andra 91-åringar lever med andra ord på lånad tid, tid de aldrig kommer kunna betala tillbaka! Sätt det på skattesedeln och skicka henne till ett äldreboende. Ukraina eller Sverige, jag bryr mig inte. Se bara till att hon inte ovetande hamnar i kvällsblaskorna varannan artikel.

Gamla människor gnäller på att skatten för pensionärer är för hög. Sossar gnäller på borgare att de inte gör något åt saken, borgare gnäller på sossar att de inte har gjort något åt det.
Vad är problemet?

Har du inte levt ditt liv fullt ut när du är 65 (eller smart nog att gå i pension) ska du beskattas högt. Den dagen du slutar jobba ska du antingen;
1, kunna leva på den inkomst du tjänat under alla dessa år
2, vara less på livet då du redan gjort allt som går att göra att du betalar så mycket skatt att ditt saldo i slutet på månaden är 0. Du behöver inte pengarna, då slipper du ge dom till dina överviktiga och bortskämda barnbarn som gnäller på chipsen som de fått inte är nog salta.

Se det som en förmån, du behandlas annorlunda och vi tror på dig som samhällets stöttepelare.
vatten
Tråkan Ljugholt säger att barnfattigdomen ska bekämpas. Jättebra.
Fredrik Reinfeldt slår sig på bröstet, tacka Anders Borg för det. Världens bästa finansminister.

"Tjocka barn, ett problem som växer"
- Teodor Breimer, 2011

Alla barn borde idrotta, då skulle världen bli en bättre plats.

/Niklas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0