Det är roligt med humor

Jag skulle vilja passa på att göra ett konstaterande. Av de erfarenheter jag samlat på mig under mitt 20 år långa liv så har jag kommit fram till en sak: Humor är viktigt. Utan humor blir livet tråkigare.
Det finns några saker som är roligare att skämta om än andra:
Kvinnor - finns det något roligare att skämta med kvinnor om kvinnor, att skämta utan kvinnor om kvinnor osv.?
Sexuella aktiviteter - motivering ej nödvändig. Sex är kul, nödvändigt och skönt.
Ungdomar - Eftersom jag räknas som en yngre vuxen så har även jag fått träda in i denna skämtsfär. Underbart.
Invandrare - Egentligen väldigt kontroversiellt, men betyder det att folk inte skämtar om det? Nej.
Frågan vi då ställer oss, ligger det någon sanning i dessa skämt?
Att kvinnor inte duger till annat än att städa, laga mat och tvätta är faktiskt inte sant. Min mor är till exempel en hejare på att riva ut det gamla i början på renoveringsarbete.
Att vi skämtar om sex är egentligen bara ett tecken på att vi är fixerade av detta, med vi menar jag män. Som sagt, sex är både kul och viktigt.
Ungdomar idag är lata, dumma och saknar sunt förnuft. Så låter det ofta, sanning? I stora drag. Jag vill lägga till att de är korkade och saknar social kompetens.
Precis som med kvinnor ligger det inte sanning i hur vi skämtar om invandrare och hur det i verkligheten är. Blir man irriterad på folk som skämtar om invandrare kan ni ringa Berlusconi, han lär nog bota er.
Men allt som är annorlunda är roligt, man kan inte säga att hela metallsektorn är rasister eller nazister. Det handlar om vardagshumor. Ska vi lagstifta för ett förbud?
Trodde ni att jag hade glömt den viktigaste kategorin skämt? Självklart inte, den kommer i videoklippet nedan.
Notera att det inte finns någon styckeindelning, lev med det. Orkar ni inte läsa så kan ni ringa mig så högläser jag hela inlägget.
/Niklas

Kommentarer
Postat av: Fisken

Jag applåderar! Så länge jag väntat efter er comeback. Vi ses på nästa sida, dvs. för den här gången om mindre än två veckor.



// Mackan ("Får jag kalla dig för Mackan, Mackan?")

2011-10-16 @ 18:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0