Min själ i brand, del två

Jag har alltid varit en man av musik. Med betoning på man. Redan vid tolv års ålder påstod många att jag såg ut som en ung Kenny Loggins, föreställ er det helskägget!

Tillbaks till musikspåret. Jag har alltid fascinerats över hur olika låtar kan skapa en viss sinnesstämning hos mig. Den typ av musik som lyckas överlägset bäst med det är något som jag brukar kalla för "scrubsmusik".
Jag har full förståelse för den som inte riktigt hängde med i svängarna där. Ett sådant komplext och avancerat uttryck kräver några timmars research innan man kan förstå sig på.
Men for the sharp minds som hänger på denna blogg kan jag nu avslöja att den faktiska betydelsen är: musik som kommer från TV-serien Scrubs.
Det är svårt att säga vad dessa tonkonster lyckas så mycket bättre med än alla andra här i världen. Men det minsta jag kan göra är att tipsa om några av dessa melodier, ni kanske kan lista ut själva var i låtarna perfektionen ligger.


The Fray - How To Save A Life. En otroligt bra låt helt enkelt. Blir ännu bättre tillsammans med några djupa moments med J.D. på tv-skärmen. Återfinns även i Grey's Anatomy.

Rhett Miller - Question. Spelas när Turk friar till Carla för tusende gången och äntligen får svaret "ja". Skönt med lite akustiskt, fråga Dogge så får ni höra.

Och slutligen, den kanske behagligaste sången av alla. En prislös cover på Outkasts "Hey Ya!".
The Blanks - Hey Ya!




Ett förbaskat bra ögonblick i Scrubs-serien. The Janitor gifter sig, klassiskt.
Avsnittet heter My Soul On Fire, Part 2.


Ska försöka slänga upp ett inlägg lite senare också. Det kommer troligtvis handla om den hiphop som inspirerar mig mest.

/Max aka Huselius

Kommentarer
Postat av: nils

thanks man, 'priece

2011-03-07 @ 14:12:29
Postat av: smelin

lite oväntat från din sida faktiskt maxe. kul och se

2011-03-07 @ 14:40:41
Postat av: nils

har tankat soundtrack till s1-4 nu, dock var inte tredje säsongens med av någon anledning... FAAAAN!

2011-03-07 @ 20:50:38
Postat av: Philliplinn

Hey, this is a great site, I learned a lot!

2011-11-07 @ 13:11:44
URL: http://philliplinn.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0