Min själ i brand, del ett

Lägenheten börjar sakta men säkert att likna ett hem. I dag inhandlade min bättre hälft ett diskställ bland annat.
Nu saknas det bara sängar. Jag vet inte hur länge till jag orkar leva i ett tält inuti vår bostad. Visst kan det vara kul att tälta lite nu och då, men två månader i rad börjar bli lite mycket...

Cut, on to the next. Not the next scene, bitch, the next check. Det är vad en ung Carter hade sagt, själv säger jag något i stil med det fast minus not the next scene, bitch, the next check. Vad jag försöker förmedla är att vi går vidare i alla fall.

Under fredagens halvspontana tripp to the middle of nowhere fick jag en uppenbarelse. Motorn gick varm på Olssons Saab, men varmast av allt var nog bilens påkostade ljudsystem. Det var när jag satt och funderade kring varför jag endast var iklädd shorts och hade ett tennisracket i knät som den gick i gång. En änglalik röst tillsammans med förtrollande gitarrslingor. Det var den mest gudomliga låt jag hört på flera år. Nu gissade ni nog på Lil' Waynes låt "Paradice" från hans hiphop/rock-album Rebirth. Tro det eller ej, det var inte den.
Nej, det var Don't Cry från det lite okända undergroundbandet Guns N' Roses. Skulle gissa på att jag hittade den ungefär tio år efter alla normalt funtade människor - men jag fann den, den fann mig och nu lever jag i harmoni med min omgivning.

Nedan följer tre of the smoothest hiphop-låtarna jag känner till. Sköna att lyssna på, inget mer. Så räkna inte med några poetiska insatser från dessa artister. Det här är tracks en person som inte gillar rap music kan uppskatta.

Baby Bash ft. Frankie J - Suga Suga.
Kikar du på texten i denna gamla radioplåga blir du bara ledsen för att den är så gränslöst usel. Men om du bortser från den, sluter dina ögon och bara fokuserar på musikupplevelsen känns det desto bättre. Sån är den, Suga Suga. Smooth.

Ludacris, Keon Bryce & Fate Wilson - Growing Pains.
Luda' är långt ifrån min favorite rapper eller ens min favorite rapper's favorite rapper. Men beatet flyter på fantastiskt och jag njuter genom hela skiten.


K-OS ft. Saukrates - I Wish I Knew Natalie Portman.
Här tänker du inte särskilt mycket på den lyricistiska insatsen. Även om den i detta fall är långt ifrån dålig. Dessa två kanadensare vet onekligen vad de sysslar med!


Lil' Wayne - Hustler Musik.


Här har ni dock en komplett låt. Skönt flow, skön rappare, skönt beat. When put together - bästa låten någonsin.
Det var den här Weezy-dängan som fick mig att fastna för hans raspiga knarkarröst. ENJOY!

Nu ska jag återgå till TV6-tittandet, de gyllene timmarna har ju bara börjat.

/Max aka Huselius

Kommentarer
Postat av: cyrelicious

u damn right, bästaste låten av lillen!

2011-03-16 @ 22:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0