Dokument från sidan - Del 3: Ola Andersson

Fotboll är något jag brinner för. Under hela min uppväxt har jag alltid älskat fotboll.

När jag var ung så hade jag långt, blont och lockigt hår. Men olyckan var framme och jag fastnade i en svarv. Nu ser jag ut såhär, fulsnygg. Med mina blonda lockar lirade jag tillsammans med ett mycket trevligt gäng på stadsdelen Lövskatan i Luleå Kommun fotboll på en gräsäng nedanför Kantgatan.

Vi levererade skruvade inlägg åt varandra, sköt straffsparkar, bunkra till balkonger och matchade även lite då och då. Fotboll var en hobby, ett nöje, en fritidssysselsättning. Aldrig hade jag en tanke på att med mina blonda lockar lira i en förening såsom IFK Luleå. Några år gick och här är vi nu. Stelopererad, i båda höfterna.

När det handlar om fotboll finns det en människa som jag beundrar lite mer än någon annan. Denna person har varit en viktigt del för att forma den människa som jag är idag. Förmodligen är det han som är lite av en extra förbundskapten, jag har hört att Erik tar hjälp av denna person när han scoutar motståndet.

Jag talar såklart om Viasat fotbolls expert Ola Andersson. Rit-Ola som vid varje stort mästerskap som SVT sänder står vid ritbordet och analyserar sönder varje landslag som passerar hans väg. Ola spelade i AIK när laget mötte Barcelona 1997. De tog ledningen med 1-0 efter bara några sekunder via Pascal Simpson, men möter man Barcelona på Camp Nou är det svårt att vinna om motståndarna inte heter Liverpool.

Jobbet Ola gör varje helg i Viasat är vitalt för att kanalen ska leverera kvalitativ fotbollsunderhållning. Försnack och halvtidsanalyser är inte alls lika effektfulla utan Ola Andersson. Hans detaljerade och kunniga förklaringar får till och med den mest ointresserade TV-tittaren att lysa upp.

Ska vi kika på ett klipp med Ola? Jag tror det.


Johanna Frändén är kanske den sämsta "expert" SVT kunde hitta. Varför kvotera när det är folk som inte kan saker?

Viktigt att påpeka är att jag ljög för er i början av inlägget. När jag var ung hade jag inte alls blont, långt och lockigt hår. Jag hade brunt, långt och lockigt hår, tro det eller ej. Nu har jag rakt, kort och blont hår. Fulsnygg lämnar jag till er att bedöma, jag bryr mig ändå inte. Människor är bra konstiga.

/Niklas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0