Korvstroganoff och makaroner

I förrgår slängde jag ihop en korvstroganoff.

Tänkte bara köra en hederlig makaroner och korv-middag, men vi hade matlagningsgrädde som går ut idag så varför inte slänga ihop en liten stroganoff?! Korv, ketchup, matlagningsgrädde, salt och en näve svartpeppar. Där är mitt recept på en fantastiskt god korvstroganoff.

När jag stod som bäst och väntade på att makkisarna skulle hällas ner så slog det mig att det är väldigt sällan jag äter korvstroganoff med makaroner. Detta finner jag lite lustigt, varför äter folk ris till denna himmelska rätt?
Ris smakar nästan ingenting och den lilla smaken som du lyckas klämma ur från ett riskorn är inte alls särskilt god.

Varför äter inte alla alltid makaroner till korvstroganoff?
Makaroner är goda, enkla och roliga. De finns i flera former och färger. Det är helt oförståerligt att jag under hela min uppväxt praktiskt taget alltid ätit korvstroganoff och ris.
Varför?

Korv äter man inte, iallafall inte jag, tillsammans med ris. Korv och makaroner (spaghetti) är det som gäller.
Lägg till lite sås, kalla det korvstroganoff och du får en helt ny maträtt? Som kräver helt nya tillbehör? Om jag vill ha lite extra ketchup till korvstoganoffen (mot förmodan då det innehåller en hel del ketchup), då är det i princip omöjligt då ketchup och ris inte får blandas!

Nej tack till ris och korvstroganoff!
Med makaroner är det inga problem att tillsätta ketchup, du kan till och med hotta up med en klick smör utan att någon kollar snett på dig!
Smör ingår i pasta. Du tillagar den, tömmer på vatten, klickar i lite smör, samlar alla runt bordet, lägger upp alla tillbehör på tallriken och avslutar med en klick smör till. Så är jag uppvuxen, dock bara en av mina föräldrar som uppmuntrade att göra detta. Barn härmar beteenden, klickar han smör i pastan vill jag också klicka smör i pastan.

Här sitter jag, stabila 69,5 på mina knappa 180 centimerer. Mer smör i Pastan!

Detta hade kunnat vara min måltid, men icke.

Hoppas ni förstod poängen.

/Niklas

Kommentarer
Postat av: "Alla är vi horor" a.k.a. Kanslichefen

Strogga SKA ätas med pasta!!!!!

2011-03-24 @ 22:26:55
Postat av: Hugorebecca

Very informative and enlightening website

2011-06-06 @ 13:27:28
URL: http://hugorebecca.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0