Solen exploderar

Drömmar är allt bra konstiga.

Hade en helt sanslös en inatt:

Jag springer omkring med ett gäng kompisar, som jag inte kommer ihåg vilka de var, i Vad jag kommer ihåg som en "smurfby", svampliknande byggnader som är fyllda med olika affärer allt från sport till mat. I dessa affärer springer jag omkring och letar min chef (jag hoppas du läser detta!) som jag av någon anledning är väldigt angelägen att få tag i.
När jag springer och letar i smurfbyn så träffar jag ett par av hans kollegor som vägleder mig till en skog. Jag fortsätter nu jakten på chefen helt själv mitt ute i skogen. Då händer något som hade varit hiskeligt läskigt om det varit på riktigt. Marken börjar skaka och helt plötsligt märker jag att solen exploderar!! Jag fattade ingenting! I drömmen slår tanken mig "detta måste vara en dröm".
Jag nyper mig i armen och kommer fram till att det inte är någon dröm. Jag står själv mitt i skogen, utan någon att ta med mig till helvetet. Jorden var på väg mot sin undergång. Jag springer och springer i en riktning där jag hoppas civilisationen finns. Inget tecken på liv någonstans, utan bara en sol som precis sprängts i bitar, bitar som var på väg och krossa jorden i ännu mindre bilar.

Mitt i jakten på överlevnad så vaknar man naturligtvis.
Klockan var då strax efter fem. Vaknade igen sen vid sextiden, för att sedan invänta uppstigning halv åtta... Är trots detta inte jättetrött.


Om jag vore en duktig tecknare skulle jag kunna rita en bild på det jag drömde om inatt. Detta är så nära jag kunde komma med hjälp av Google.

/Niklas

Kommentarer
Postat av: Chefen

Kan bara tolkas som att du saknar mig. Men om det blir för jobbigt kan du prova att forma hantn som en litn pil!

2011-03-16 @ 23:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0