Mina vänner pt. 3

Det tog mig månader att komma över Tosser. När han först anslöt till vårt kompisgäng var han nervig och nyckfull. Men det var ingen som tyckte att det var speciellt konstigt, jag menar, unga killar som kommer till Strandhuset brukar vara lite osäkra i början. Så jag tog på mig att hjälpa Tosser in på rätt väg. Efter ett tag började han uppskatta mina ansträngningar och visade mig en skör och naken öppenhet som jag aldrig tidigare mött hos någon annan kille. Vi blev bästa vänner. I flera månader var vi oskiljbara. Men sen hände det oundvikliga. Tosser växte upp och mognade. Han gjorde det i så snabb takt att han i ett nafs blev killarnas favorit här i Strandhuset. Så nu kan jag bara luta mig tillbaka och njuta av den klippa till kille som Tosser vuxit upp till. Men vetskapen om att jag hade ett finger med i slipandet av denna diamant, den kan ingen ta ifrån mig.
Björn Tosser. En livsviktig kugge i denna maskin som vårt kompisgäng kommit att bli.

När vi går ner för livets ensamma motorväg
Är det svåraste som finns att hitta en vän eller två
Att finna den där hjälpande handen
Någon som förstår när du känner att du förlorat ditt sätt
Att ha någon där som säger:
Jag ska visa
dig


/Max aka The Love Guru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0