Det sociala spelet

Jag säger bara att med min kärlek kan jag mata hennes själ. Tvådagarsäventyr och vi behöver inte våra kläder.

Vem fan är "mogen" egentligen? Hur kan någon ens klassa sig själv som "mogen"?
Det är förmodligen en tragisk filur vi har att göra med då. Med tanke på att en person som klarar av att betrakta sig själv som mogen säkert tycker att människor som är ett och två år yngre inte kan bete sig i sociala sammanhang.
Dessa personer har utan tvivel en ytterst sund och vuxen syn på saker och ting.

  • MOGEN. (Om människa) som uppnått viss ålder och därför eller av annan anledning blivit mer vuxen och/eller vis, klok och begåvad till tankesättet
  • Exempel: Han var nog den mognaste av alla elever i klassen.

    Det är Wikipedias definition av en mogen person. Själv tror jag inte att man kan vara mogen.
    Du kan vara lillgammal, du kan vara en tråkig djävel som bara vill ruttna i ditt hem framför bingolotto eller så kan du live life to the fullest. Leva ett riktigt rockstjärneliv à la Lars Stenberg eller Charlie Sheen.
    Människorna som är så träaktiga och häpnadsväckande bedrövliga lever monotona liv med sociala spärrar värre än tvångstankarna hos en OCS-patient. Och om du helt enkelt är så tråkig kan du omöjligen göra något som uppfattas som barnsligt eller omoget. Då måste du alltså vara mogen, det känns absolut som en solklar slutsats.
    Don't get me wrong though. Det är inte alltid rätt att köra på all in-attityden. Men man ska nog mixa upp skiten ganska hårt.

    good
    VIS. Den här mannen har varit vuxen hela livet. Mark Levengood är trevlig.

    Nu har det hänt mig två gånger under 2011. Jag har blivit ifrågasatt på bussen när jag försökt passera som skolungdom. En stor personlig vinst för mig. Det känns nu som att jag får skörda all den frukt som jag så länge odlat. Äntligen har folk börjat ta min skäggväxt på allvar. Jag är vuxen på både utsidan och insidan - en ansvarsfull, mogen och framför allt supertrevlig kille. Men with great powers comes great responsibility. Nu tror andra medlemmar av den vuxna communityn att jag ska kunna bygga stugor med mina bara händer. Att jag ska stanna och småprata på stan och att jag inte ska ha gällivarehäng på mina jeans. Det är ett tufft liv.

    On a more serious note. Jag tror att man aldrig växer upp helt. Det handlar snarare om att anpassa sig beroende på sin omgivning och hur man förväntas agera. Innerst inne kommer jag alltid att vara killen som blir full i skratt av att rita med mina fingrar på kompisars immiga bilrutor. Det är fan bra humor.

    /Max aka Huselius


    Kommentarer
    Postat av: lars

    hahaha ändå fint med lite snoppar på rutan

    2011-03-24 @ 04:02:44

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0