Borta med vinden

Det är ett förbannat ältande när det kommer till mängden av regn som öser ner över Norrbotten just nu. Jag vill inte vara sämre än någon annan, därför ska jag tjata om det usla vädret as much as anyone.
Det var verkligen ingen överraskning när regnmillimeterna förvandlas till meter och syndafloden tog över vår stad. För Luleå har syndat. Jag visste att L-Town var doomed när Carlos Wheeler inte skrev på för en tredje säsong med Plannja Basket. Efter hans flytt har inte Sveriges baskethuvudstad vunnit ett enda SM-guld - och nu kommer regnet. Tro mig, det här är bara en början.

Vad hände egentligen med dagsländan iste? För bara något år sedan proppades butiker knökfulla runt om i vårt avlånga land med Nestea och Lipton Ice Tea. Nu låtsas Ica Kvantum som om denna genialiska produkt aldrig funnits. Jag tror att den svenska staten har något i görningen. Denna uppfriskande nektar är helt enkelt för bra för att bara spårlöst försvinna. Det måste undersökas, fast jag tänker naturligtvis själv inte lägga ner någon tid på det. För mig finns inte tid.





Det var antingen denna banger av Chamillionaire eller Make It Rain med Lil' Wayne i spetsen som skulle få kröna detta inlägg. Det blev det tidigare alternativet, ett val som fick mig att fundera över följande - hur många av er läsare sysslar med batik?


Svara på den ovan, men sommarens absolut största fråga lyder: när kommer vår gode vän Joachim Noah att rädda oss från regnet?

/Max aka Huselius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0