A movie called life

Sommaren är på väg, kanske har den till och med redan anlänt. Det känns ganska hardcore.
Men låt oss inte vara positiva på någon nivå alls. Vi vet allesammans att vi ofta har flest soltimmar i Sverige här in the capital of Norrbotten - men under dessa timmar av sol är snittemperaturen ungefär 9,3 grader celsius.
Med andra ord: inte så mycket att jubla över.

Men jag låter ändå mig själv luras till tanken att "kanske blir det en varm och härlig sommar". Troligtvis inte, fast det har blivit en tradition att hoppas på det i alla fall. Och i dessa tider av grönska samt solsken ska man verkligen ta hand om sig själv, fokusera på jaget. Det finns miljontals människor som också gör precis det. Vissa alldeles för mycket, 365 dagar om året är inte acceptabelt, andra alldeles för lite.

I en kompiskrets med många olika individer finner man ofta en härlig mix av varierande personligheter. 98% av dessa är huvudpersoner i sina egna livsfilmer. Vilket är fullt förståeligt, normalt och även helt rätt om du frågar mig. Det gör du inte, men jag väljer att svara ändå.
Det finns folk som har flera huvudroller i sitt liv, i de rullarna finns det stjärnor i plural. En god vän eller livskamrat kan vara co-star. Hamburgers. The cornerstone of any nutritious breakfast. För er som är nere med Pulp.

Själv är jag helt klart huvudrollen number one. Jag jämför gärna mig själv med Curtis Jackson i filmen Get Rich Or Die Tryin', gangster och stenhård med andra ord. Växte upp i betongen och blev pistolskjuten i käken.
Fast jag har bott en kilometer från Örnäset och opererats för ljumskbråck istället. Yeah, that's right - ljumskbråck.

Om 98% av alla människor är huvudroller så är 2% biroller och statister. Ja, jag har läst Matte C.
Att själv inte vara den största karusellen på nöjesfältet tycker jag är beundransvärt. Tänk er att spendera så lite tid på sig själv och så mycket på andra. Kanske oroar sig denna människa sig mer över vänners problem än över sina egna. Kanske sitter denna goda samarit och äter popcorn i bakgrunden av en bioscen i en b-rulle från 80-talet. Onekligen beundransvärt och något som jag aldrig skulle kunna infatta mig i själv. Det är godhjärtade människor som dessa som förtjänar att bli omnämnda i The Games låtar.



I The Games album L.A.X. droppar han 81 olika personers namn. Det är uselt och mäktigt på samma gång.
Hade inte du velat vara en av dem som omnämns?

Tror du mig inte? Kika här: http://www.wutang-corp.com/forum/showthread.php?t=62099
Eller lyssna bara igenom plattan själv.

/Max aka Huselius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0