Konsten att inte släppa taget

Jag kan uppenbarligen inte släppa taget om ämnet "mat". Jag känner mig tvingad att skriva om det. Det kan i och för sig bero på att jag bara ätit en måltid idag. Men för mig finns det verkligen inte en endaste stund under dagen då jag inte är sugen på mat.
Det är heller ingen hemlighet att vi i lägenheten på Skeppsbrogatan uteslutande serverar gourmetmat. Här har allt från överkokta Bullens till nästan färdigstekta köttbullar funnits på menyn. Och jag tror jag talar för samtliga inneboende när jag säger att de två första månaderna i lägenheten har varit en ren och skär smakupplevelse.

Det är i tider som dessa det inte hade varit helt fel med några faktiskt kockegenskaper. Tänk om jag hade kunnat slänga ihop lite jambalaya likt Jens Persson när middagen lurar runt hörnet. Då hade livet varit en never ending fest.

Nä, min kostcirkel påminner nog mer om Mikael Hjorts. Den mannen äter faktiskt bara fyra olika saker, true story!



/Max aka Huselius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0