En man ensam

Ensamhet kan ta kol på människor. Om för mycket tid spenderas på egen hand kan vem som helst bli inåtvänd, något av en eremit. Men en person som får alldeles för lite tid att spendera för sig själv mår inte heller bra.
Själv föredrar jag att för det mesta hänga i goda vänners lag, även om jag every once in a while kan njuta av någon timme alldeles solokvist.

Vid det här laget har kanske någon uppmärksam lirare som lusläst bloggen fattat galoppen. Mannen som jag delar kylskåp med, min rumskamrat, sambo och vapendragare, även känd som Niklas, har lämnat staden.
Han har nu varit borta stora delar av gårdagen och även den tid som passerat av tisdagen.
Jag vill inte sitta instängd i lägenheten med igendragna persienner utan någon som helst koll på tid och rum som någon Marilyn Manson-snubbe. Detta har lett till att jag funderat en hel del under natten. Hur ska jag göra för att inte försumma mig själv under dessa dagar som min huskamrat är på resande fot?
Och det var då det kom som en blixt från klar himmel. Jag ska självklart gå ner till Pressbutiken Aurora och köpa tuggummi, fem minuter som kommer att förgylla min vecka. Sen kanske jag ställer mig i hissen under några timmar och hälsar på alla som kliver in och ut.

vindheyan
ATT UTNYTTJA VINDEN. Frågan är om jag bygger ett vindkraftverk eller ett vindskydd?

Ska köra på ett nytt koncept ett tag nu när förändringens Mia Skäringer-vindar blåser. Jag hoppas att jag kan göra något bra av vinden och bygga ett vindkraftverk, men jag tror att det lika gärna kan bli ett vindskydd.  
Vi får se hur länge det håller. Det jag pratar om är dagens urbana uttryck:
Denna gång har jag valt att köra på ett amerikanskt sådant.
Go Ham - A derivative of the word mayhem. Verb. To go crazy, all out, like a bro.

Exempelvis: Shelley hit me in the balls and ran, I'm going ham the next time I see her.

Ett fräscht uttryck ni ska svänga er med i framtiden när ni känner för att gå bananer.

/Max aka Huselius

Kommentarer
Postat av: Busta Rhymes

Ham = Hard As a Motherfucker

2011-02-22 @ 17:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0