En humorlektion

Det är förunnat få att födas med bra smak när det kommer till humor. En del människor försöker låtsas att de har bra smak genom att gömma ett hemskt och uruselt omdöme djupt inom sig själva. Något som kanske funkar i fem-sex år, sen brister det och ens smak blir bara ännu sämre än vad den var innan.
Jag kan själv stoltsera med att jag bara tycker om bra saker. Stil, klass och tänkvärt är ord som definierar de ting jag håller allra varmast om hjärtat (känn ironin flöda). Därför tänker jag ledsaga er som famlar i mörkret genom att lista ett antal saker som inte är roliga på något sätt. Patetiska försök till komik som slutar med ett tragiskt magplask.
Nåväl, enjoy!

"Roliga" grimaser. Det finns ingenting roligt med det. Det är förmodligen något fel på personer som skrattar åt grimaser eller så är dessa individer bara fantastiskt lättroade.


Bloopers. Folk som ramlar, fåglar som flyger in i glasrutor, hundar som jagar sin egen svans, you name it! Det är ytterst sällan en blooper av någon form är rolig. Jag kan erkänna att jag någon gång skrattat åt en blooper, men statistiken 1 på 100 är inte särskilt smickrande.


Mia Skäringer. Jag finner inte ord som kan beskriva hennes uselhet. Det är troligen bara tanter över 45 år som skrattar åt henne. Utan Skäringer hade Solsidan KANSKE kunnat mäta sig med svensk humors stolthet - Grotesco! Visst, Mia Skäringer är ett stort skämt. Men tyvärr inget roligt sådant...


Jag känner att tillfället kräver att jag belönar er med en dos högkvalitativ humor. Det stod mellan Chappelle Show, Grotesco, Ingen bor i skogen och slutligen Varan-TV.  Fyra olika program som levererar komik av högsta rang. Skall även sägas att Will Ferrel är sjukligt duktig, mannen måste få cred för arbetet som han stoppar in.

Hur som helst: Chris De Kök från Varan-Tv.

 


/Max aka Huselius

Kommentarer
Postat av: zår

Hahah fa-an vilka kvalité inlägg!

2011-02-17 @ 12:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0