Jag ser det insnöar

För mig finns det två alternativ här i livet. Antingen så går man hårt eller så går man hem. Ibland funkar det att först gå hårt och sen gå hem, fast då krävs det tokiga skills - det kan man inte förvänta sig av en lekman.
Du engagerar dig till tusen eller så ligger du i soffan med ett glas isvatten och börjar svettas av tanken att gå till köket för påfyllning.
Det finns många saker i min närvaro som jag inte bryr mig ett dugg om, därför spenderas många av dygnets timmar i soffan med halvöppna ögon.  Men every now and then snöar jag in mig rejält på något. 
Och sedan begynnelsen har jag varit grymt insnöad på ett antal saker. Basketstatistik, hiphop, TV-serier och Coca-Cola. Dessa fyra är några av mina all time favorites på den listan.

Det är fascinerande hur jag kan känna suget att till exempel ta reda på Kobe's statistikrad efter en halvt betydelselös match mot Cleveland Cavaliers. Hur jag kan leta mig fram på nätet i timmar bara för att slutligen hitta en halvdan Fabolous-låt. Att jag känner mig tvungen att dricka 1,5 liter cola och maniskt pressa i mig 300 gram chips varje gång jag umgås med någon kvällstid. Suget är brutalt, känslan när jag väl gör det är underbar och tillfredsställelsen efteråt slutför cirkeln. Vid speciella tillfällen hände det även att jag satt med ett skolarbete som var snuskigt tråkigt, kom in i rytmen, kände flowet och aldrig ville sluta. Då kunde jag slänga ur mig kunskapsbomber lika ofta som The Game namedroppar när han rappar (tro mig, det gör han sjukt ofta).

Underbart leende
DOMINANS. Ett vinnande leende och en trofésamling som talar för sig själv. Kobe är kingen.


Men helst av allt engagerar jag mig nog inte alls. Livet i soffan på Skeppsbrogatan klär mig alldeles för bra, så jag stannar nog i den ett tag till.

Mia Skäringer är ungefär lika rolig som jag är bra på att åka skridskor.


/Max aka Huselius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0