Att hoppas på andra

Nu ska jag vara helt ärlig. Jag vill inte alla väl.
Faktum är att det finns en stor skara människor som jag önskar motsatsen till framgång här i livet, fast mest inom idrott. Jag tänker först och främst på en av NBA's sämsta basketspelare LeBron James.

Men sen finns det också ett gäng personer som gör mig alldeles varm i kroppen när de presterar. Häftiga, självsäkra snubbar som inte tvekar att välja det lite svårare och lite stiligare alternativet i många lägen. Det kan handla om att slänga i en snygg dunk när man kommer fri mot korgen i basket eller att pröva sig på den där extradribblingen i fotboll. Dessa människor är till största del idrottsmän - men det finns också ett antal figurer som levererar på andra plan än inom sport. Därför har jag bestämt mig för att sammanställa en lista som innehåller några av de personerna som gets my juices flowin':

Kobe Bryant. Vad ska man säga? Killen har varit bäst ända sedan sin andra säsong i Lakers och har bjudit på fenomenala konstnummer since '96. Han är känd för att aldrig missa ett avgörande skott och är den bäste basketspelaren genom alla tider.

Zlatan Ibrahimovic. Klackar, vågade frialanssejourer på det öppna gräset och ett skyhögt självförtroende. Zlatan tycks vinna ligaguld vars han än befinner sig och är enligt mig den störste gangstern inom modern fotboll.

Barney Stinson. En brutalare womanizer har sällan skådats. Han är ett barn sinnet, men en kostym har aldrig suttit bättre på någon som promenerat på denna jord. Han har alltid en massa sköna teorier och säger aldrig nej till en utmaning.

Carlos Wheeler. En man som förstått vikten av show inom idrott. Matchens utgång underordnas ofta den egna prestationen och det kan tyckas vara barnsligt, men enligt mig är det coolt. Ibland. Och det är ingen hemlighet att Carlos, med sina utsvävningar, också givit Plannja två SM-guld.

Lil' Wayne (Dwayne Michael Carter). Han har titulerats som The Greatest Rapper Alive, med all rätt. Mannen fullkomligt spottar ur sig låtar med metaforer som slår knutar på folks tankar. Efter sin tripp till fängelset Rikers Island blev han bara ännu karligare.

Där har ni folks. Mitt första riktiga inlägg som bloggare slutar här. Det känns helt okej.
/Huselius

Kommentarer
Postat av: Anton

du särskrev ordet ibland här "Matchens utgång underordnas ofta den egna prestationen och det kan tyckas vara barnsligt, men enligt mig är det coolt. I bland. Och det är ingen hemlighet att hans utsvävningar också gett Plannja två SM-guld."...tycker jag är lite svagt av dig max, du brukar ju ha koll på sånt.

2011-02-13 @ 23:17:31
Postat av: Husse

Jag tar på mig den. Weezys metaforer måste ha slagit knut på mina tankar.

2011-02-14 @ 00:01:56
Postat av: mattson

riktigt fint. jag uppskattade lebron hatet, jag fick flashbacks från HH-tiden. dock är de lite tråkigt att du är en sådan kobe-nuthugger, menmen vi är ju inte perfekta...

2011-02-15 @ 17:49:11
Postat av: Ailodiana

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2011-05-13 @ 08:20:08
URL: http://ailodiana.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0