Something new

Idag kände jag något som jag aldrig känt förut. Det kanske finns något som inte fanns förut, på gammalt Skönheten Och Odjuret-vis.
Efter att ha våldsamt injicerat 300 ml medicin rakt in i halspulsådern valde jag att låta ruset ta över min kropp tillsammans med några gamla slagdängor. Den känslan som omfamnade mig går knappt att beskriva med ord, jag ger mig ändå på ett försök. Blanda ihop valsång med delfinsång, föreställ dig en stekhet sommardag, du knäpper en iskall glasflaskecola och äter en Twister samtidigt som du står längst fram på en Red Hot Chili Peppers-konsert. Mixa ihop allt detta tillsammans med att du vinner 230 miljoner på skraplotter (det enda hederliga sättet att bli rik på), då har du nått ungefär halvvägs till hur jag kände mig tidigare under dagen. 

Slagdängorna som dunkades non-stop i Strandläggans snuskigt påkostade högtalarsystem var följande:

Thomas Newman – Shawshank Prison (Stoic Theme).

Goo Goo Dolls – Iris.

Audioslave – Be Yourself.

Och sist men inte minst. Den kanske mest kompletta knarklåten som ligger ute på marknaden:
Jimi Hendrix Experience – All Along The Watchtower.



Kika på det här klippet från en näst intill felfri rulle - Land of The Lost. Med allas vår Will Ferrell i huvudrollen kan det aldrig gå fel. Lägg sedan till Danny McBride, mannen som spelar basebollgeniet Kenny Powers från den redan legendariska tv-serien Eastbound and Down. Då förstår nog de flesta filmkännare att Oscargalan knappt behövde äga rum det året som filmen släpptes.
Anyways, det är vid 1:23 som "All Along The Watchtower" kickar in och vid det ögonblicket börjar man nästan att sympatisera med knarkare.
Ruset, lyckan, avslappningen. Allt detta i goda vänners lag.

Nä, nu ska jag hälla i mig några liter av den enda narkotikaformen som är tillåten i Strandhuset. Yep, I'm talking 'bout isvatten.

/Max aka Huselius

Kommentarer
Postat av: Resefar

Börjar bli dags för en analys utav våra lunchmöten aka. 'Tiensuuchill'... Kräver ingen kärleksförklaring. Bara en hederlig analys som innefattar riterna och förklarar intensiteten i det hela. Tack på förhand! /resefar

btw, inser nu att eran danmarksresa spårade eftersom ni inte hade en resefar.

2011-04-29 @ 12:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0