Precis min humor

Sport är något som väldigt många olika människor tycker om. Gula som gröna, korta som långa, feta som smala - det finns nog ingen mall på hur en idrottsmänniska ser ut eller beter sig.
Och varje enskild person har sin alldeles egna anledning till varför sport är så förbaskat underhållande. En del gillar känslan av att tillhöra ett lag, vissa personer älskar helt enkelt att vinna. Någon tycker bara om att titta på idrott, andra njuter av att sätta upp mål samt lyckas. Det kan också vara ett mischmasch av anledningar.

Men du då Max, varör tycker du om sport?

Jo, jag älskar helt enkelt känslan av att förnedra andra människor. Att vinna med 60 poäng mot Antnäs är det bästa jag vet. När man någonstans förmedlar ett budskap som säger: du är sämst och jag pissar på dig när jag vill - då är jag som allra lyckligast.
Visst kan det vara kul med en och två jämna bataljer inom idrottens magiska värld. Enpoängsvinster kan vara helt fantastiska, men genom att endast vinna med en ynka pinne riskerar du även att förlora. Och jag har aldrig träffat en människa som går igång på att torska. Just därför finns det ingenting som går upp emot en skoningslös utskåpning. Du vet innan matchen att du kommer vinna, du mördar din motståndare under matchen och när slutsignalen ljuder står det 123-40 på poängtavlan. Då storbölar det förlorande lagets spelare och förhoppningsvis börjar de även inse att de faktiskt är sämst på jorden. Det är roligt, där har ni min typ av humor.




Här har ni en 58 minuter lång förödmjukelse. Denna man skiter i allt och på alla.

/Max aka Huselius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0