En bit av mitt sinne till dig

Ibland vill man bara skrika människor rakt i ansiktet. Eventuellt inleda med en 20 minuter lång stare down modell värre för att sedan ställa sig alldeles för nära personens nylle och säga vad man tycker.
För det finns onekligen folk som inte vet sin plats i vårt samhälle, individer som tycker sig höra hemma bland molnen. Dessa måste tas ner på jorden.
Och ibland känns det som att det faktiskt är mitt arbete att göra detta. Men precis innan någon ska få en piece of my mind stoppar jag mig själv av några enkla anledningar.

1. Jag är inte full.
2. Jag är svensk.
3. Jag bryr mig alldeles för mycket om vad alla andra ska tycka.
4. Jag måste troligen gå några meter för att komma fram till personen i fråga. Det orkar jag inte.

Japp, jag har spenderat helgen i Arvidsjaur. Det finns troligen en koppling mellan detta inlägg och alldeles för många timmar i Lappland. Men jag vill inte gå in på några detaljer i det ämnet.

/Macks

Kommentarer
Postat av: doggmeister

man vänjer sig

2011-04-18 @ 20:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0