En hink salt kommer lastat

Jag är en man som oftast inser mina limitations - for good and for bad. Det är vad jag vill tro i alla fall.

Efter att ha funderat i soffan samtidigt som sambon sovit som en stock några meter ifrån mig har jag kommit fram till något. Jag har inte så mycket att prata om med människor. Därför tänker jag nu lista några av mina favoritsamtalsämnen efter kolontecknet:

Att andra människor suger. Alltid lika roligt att prata om hur dålig någon annan är. Kanske handlar det om avundsjuka, kanske suger de på riktigt, kanske är det en blandning av de båda. Men det mest troliga är att personerna i fråga faktiskt stinker ganska rejält.

Att andra människor äger eller är "sköna". Kan också vara rätt skojigt att prata om. Det känns verkligen inte heller dåligt på något sätt att tala gott om någon, vilket är ganska förståeligt. Fast det är ett samtalsämne som inte håller längre än, på sin absoluta höjd, tio minuter. Men det är roligt så länge det varar.

Sporthändelser. Absolut! Det är grejer. Men dessa konversationer tenderar att alltid barka åt samma håll one way or another. Att Kobe är bäst, att Zlatan borde bli adlad eller att LeBron James och Miami Heat är sämst. Sidospår som passar rätt bra in på de tidigare kategorierna. Den tiden man kan utestänga dessa avvikelser från snacket är bara extrpoäng.

Sketcher. Hysteriskt roligt att återberätta, inte lika roligt att höra någon annan beskriva. Om det nu inte skulle gälla en Grotesco-sketch, då är det överdrivet kul vem som än pratar. Detta prat kan pågå i timmar och blir bara mer underhållande desto oftare det hamnar på tapeten.

Dra skämt på sin egen bekostnad. Vilken underbar icebreaker. Det blir en lätt och trevlig stämning och ingen tar dig någonsin på allvar igen. Kort sagt: best thing ever! Även om det blir mer av en monolog än en dialog.

Så, om du någon gång funderar på att prata med mig i framtiden är det bara att välja och vraka mellan något/några av dessa helfestliga topics. Med de orden är jag ut.


Ni vet att jag fortfarande alltid skojar. Några hinkar salt sitter aldrig fel, inte heller ett glas isvatten.

/Max aka Huselius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0