Dokument från sidan - Del 5: Kalle Anka

Det var en gång för länge sedan en margarinfabrik. På margarinfabriken jobbade Karl Magnus. Han var inte riktigt nöjd med sitt jobb på löpande bandet, han bytte därför arbetsplats.

Fastighetsmäklare var Karl Magnus nu. Karl Magnus fick meriterande uppdrag att hitta hus åt Ankeborgs allra finaste invånare: Julia Garderoberts. Uppdraget började bra, men gick senare åt skogen – som vanligt.

Tjänar man 30 öre i timmen bör man inte nöja sig med att vara myntputsare åt sin morbror, därför väljer man att sticka till Oppfinnar-Jocke och be han slänga ihop en avlyssnarmaskin som kan identifiera hot mot Pengabingen på mils avstånd. På detta vis skapar man en bonus för varje attack som avvärjas. Bonusar kan vara positiva och negativa, ökar man styrkan på maskinen så att den identifierar myror som attackerar en sockerskål som tvingar Joakim att spränga stora delar av centrala Ankeborg. Då har något inte riktigt gått som det borde. Man kan undra vem som är en girig, sniken, gammal snåljåp då.

Trädgårdsmästare, fönsterputsare, cateringchef, Kalle har haft många jobb genom åren. Mannen på Paradisäppelvägen borde ha ett kontaktnät och referensregister som heter duga, men hans obotliga klantighet gör att han sällan har samma jobb två serier i rad. 

Jag förstår att ni vill ha referat från fler serier och mina åsikter om vem jag tycker är bäst i Ankeborg. Ledsen, det får ni inte. Ni kan ringa mig för fler kommentarer kring detta inlägg: 0200-219 219, fråga efter Lars-Åke så kopplar min sekreterare vidare samtalet till mig.

 
Kalles 313

/Niklas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0