Dokument från sidan - Del 4: Ingvar Oldsberg & Björn Hellberg

När jag var ung spenderade jag och min familj några timmar i veckan framför den berömda televisionsapparaten.
Under den perioden av mitt liv imponerade jag på alla genom att lusläsa TV-guiden och briljerade med svar på frågan vad som visades på TV. Det var tillsammans med fotboll och landhockey mitt största intresse mellan åren 1997-2002.

Måndagar visades Skärgårdsdoktorn, det satt vi naturligtvis bänkade i soffan för att se. Riktigt spännande med den fantastiska läkarbåten som jag imponerades av.

Tisdagar var under vissa årstider en helig dag på Genvägen. Allsång på Skansen kunde vi missa, men klockan 21.00 fanns det bara en sak att göra: Morden i Midsomer på SVT1!

Onsdag och torsdag var det inte mycket annat än om det visades någon film. Dödagar.

Lördagar var det såklart Bingolotto och Melodifestivalen, det sistnämnda följdes fram till 2004 då Lena PH vann med det gör ont, efter det dog intresset från min sida. En favorit var Prat i kvadrat, fantastisk underhållning med roliga komiker. Disneydags var för en nioåring en självklarhet! Disney som bara blir sämre med åren, men det är inte dagens tema.

Söndagar visades klassikerna Snacka om nyheter och 2 mot 1 med Stellan Sundahl som programledare, kvalitativ underhållning. Beck visade rullar, men det var mer på senare år.

Men den riktiga TV-dagen var fredagar.
Upp till bevis och Så ska det låta i all ära, men det mest underhållande som visas på TV var och är På spåret!

Favoritdeltagare har varierat. Hoa-Hoa är rolig. Stefan Holm var lite tråkig men idrottare och det är inget minus. Adde Malmberg var också lite av en favorit då han deltog. På senare år har Johan Wester fått mina hejarop i soffan, Peter Apelgren som blev årets segrare är också en riktigt trevlig person som vann välförtjänt.

Programmet har hållits ihop av en dynamisk duo som gjort ett fantastiskt jobb för att locka TV-tittare.
Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg har gjort fenomenala år som programledare. Ingvars tajming för att riva ner skratt och applåder från publiken, Björns fantastiska kunskapsbank då han bara spottar ut information och statistik från allt mellan himmel och jord.

Ingvar och Björn ledde världens bästa TV-program!
Kristian och Fredrik var kanske de bästa att ersätta dem med, även om min röst låg på Rickard Olsson som programledare. Fredrik Lindström är riktigt duktig som domare.

Visst blir man glad när man ser dessa herrar!

Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg gjorde fredagarna på Genvägen till en fest, svensk underhållning när den är som allra bäst.

/Niklas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0